Všeobecné obchodní podmínky "Přeprava po Praze"

1. Základní přepravní podmínky

Přepravní systém "Přeprava po Praze"  PVK Logistics s.r.o. zajišťuje své služby v pracovní dny pomocí sítě distribučních vozů a hlavního skladu v Praze. Doprava probíhá po Praze, tj. mezi místy nakládky/vykládky s počátečními PSČ: 1
Přepravní systém společnosti rozlišuje 2 základní typy přeprav:
a) balíková přeprava
b) přeprava kusových paletizovaných zásilek

Maximální rozměry zásilek jsou:

a) u balíkové přepravy:
  - délka zásilky (nejdelší strana) nesmí překročit 2 m
  - maximální obvodová délka (2x šířka + 2x výška + délka): 300 cm
  - hmotnost zásilky včetně obalu nesmí překročit 50 kg
  - obal zásilky musí umožňovat bezpečnou manipulaci se zásilkou jedné osobě
  - hodnota jedné zásilky bez připojištění nesmí překročit Kč 50.000,- bez DPH
  - hodnota jedné zásilky podané k přepravě, řádně připojištěné, nesmí přesáhnout 
    Kč 1.000.000,- bez DPH

b) u přepravy kusových zásilek
  - délka zásilky (nejdelší strana) nesmí překročit 6 m
  - šířka zásilky nesmí překročit 2,4m
  - hmotnost zásilky včetně obalů nesmí překročit 6000kg
  - standardní hmotnost jednoho nákladového kusu nesmí překročit 1500 kg
  - v případě, že nákladový kus bude mít větší váhu než 1500 kg, bude přeprava provedená 
    přímou cestou bez překládky. Zákazník musí zajistit, že vůz bude vyložen v den nákládky
  - zásilka musí být uzpůsobená k překládce pomocí vysokozdvižného vozíku
  - hodnota zásilky bez připojištění nesmí překročit Kč 150.000,- bez DPH


2. Objednání přepravy, odběr zásilky, nakládka, vykládka
Zákazník může objednat přepravu faxem nebo e-mailem době od 8:00 do 15:00 na příští den. Dle individuální domluvy s dispečerem a možnosti společnosti je možné zajistit vyzvednutí i v den objednávky. Stálí zákazníci mohou objednávat ve speciální webové aplikaci na www.pvk-logistics.eu/monitor. Zde je možné sledovat i doručení zásilek.

PVK Logistics s.r.o. odebere zásilku v místě podle dohody se zákazníkem nejpozději do 16.00 hod. následujícího dne po přijetí objednávky. V případě, že zákazník bude mít zboží připraveno později, domluví se na přesné době odebrání zboží s dispečerem.
Přepravou "od domu k domu" se rozumí odebrání a naložení, resp. vyložení a předání zásilky na rampě nebo na chodníku před sídlem zákazníka. V případě dodání za "první dveře" (2.patro, vykládka řidičem, vykládka do obchodu) je nutné toto předem za stanovených podmínek domluvit s dispečerem přepravy.
Dodací lhůta je stanovená v obchodní nabídce. Zákazník může zvolit, zda chce zásilku dodat v době do 12:00, do 16:00 nebo i ve speciální době od 16 do 22:00.Není-li však lhůta stanovena činí dodací lhůta 24 hodin od vyzvednutí zásilky (do 16:00 následujícího dne). Tato doba se nepočítá během víkendu. PVK Logistics s.r.o. si vyhrazuje právo na domluvu se zákazníkem o změně standardní dodací lhůty. Při nepřítomnosti příjemce nebo jiném důvodu nemožnosti doručení zásilky se dodací lhůta považuje za splněnou zanecháním oznámení na místě doručení či kontaktováním příjemce/zákazníka. Dispečer přepravy bude kontaktovat zákazníka či příjemce ohledně dalšího pokusu o doručení. Zásilka pak bude umístěna ve skladě PVK Logistics s.r.o. 2. doručení zásilky je pro stálého zákazníka zdarma. 3. či zpětná doprava je pak plně hrazená zákazníkem.

Nakládka/vykládka probíhá standardními vozy bez hydraulických plošin. V případě potřeby nakládky/vykládky hydraulickým plošinou je nutné toto uvést v objednávce. Vykládka/nakládka pomocí hydraulické plošiny je zdarma.


3. Práva a odpovědnosti smluvních stran
V případě pozdního doručení zaviněného firmou PVK Logistics s.r.o., může zákazník požadovat slevu až do výše 50 % přepravného. Jestliže by pozdním doručením zásilky mohla vzniknout škoda, odpovídá za ni PVK Logistics s.r.o. pouze v případě, že společnost PVK Logistics s.r.o. byla při objednání zásilky na možnost vzniku škody prokazatelně písemně upozorněna. V případě neobvyklé výše škody při pozdním dodaní, může společnost PVK Logistics s.r.o. zakázku odmítnout. Společnost PVK Logistics s.r.o. nezodpovídá za nedodržení lhůty způsobené "vyšší mocí".

Odesilatel musí podat zásilku k přepravě v takovém obalu, jaké uvádějí platné normy na přepravu zásilek v nákladní dopravě, tj. v přepravních obalech, odpovídajících nárokům přepravy (otřesy, běžné znečištění, kontakt s jinou zásilkou, prašnost, hlučnost, teplotní výkyvy, apod.) K přepravě se nepřijímá nedostatečně nebo oproti obchodním zvyklostem neobvykle zabalené zboží, zboží zvláštní ceny (peníze, ušlechtilé kovy, umělecké předměty), nepojištěné dokumenty mimořádné hodnoty, zvířata, zboží podléhající řízenému teplotnímu režimu a nebezpečné zboží dle ADR. Pokud si zákazník přeje přepravit zboží, které neodpovídá podmínkám přepravy, může takovou přepravu projednat individuálně s dispečerem, avšak mimo rámec tohoto přepravního systému.
Za nedostatečně zabalené zboží nese zodpovědnost odesílatel. Vyžaduje-li povaha zboží zvláštní způsob ochrany nebo manipulace, musí zákazník tuto skutečnost označit na každém kusu zásilky příslušnou manipulační či výstražnou značkou a požádat o příslušný zápis do přepravního listu

Odesílatel, je-li zákazník vyplní přepravní list. V případě, že zákazník je příjemce přepravy, přiveze řidič na nakládku vlastní přepravní list, který vyplní odesílatel na místě. Veškeré zboží k přepravě musí být viditelně označeno a toto označení musí být uvedeno v přepravním listě. Zákaznici používající webovou aplikaci www.pvk-logistics.eu/monitor musí zásilku označit Signem, které jim aplikace určí. Zadají-li do systému všechny informace o zásilce, je považováno Signo za dostatečné označení. V případě neoznačené zásilky, neodpovídá společnost PVK Logistics s.r.o. za chybné či pozdní doručení.
Příjemce je povinen překontrolovat zásilku podle údajů uvedených v přepravních listu a neporušenost jejího obalu. Dopravce za podmínky neporušeného a nepoškozeného obalu neodpovídá za stav a úplnost obsahu zásilky.

Odesílatel do přepravního listu uvádí pouze takové údaje, které jsou v přepravním systému kontrolovatelné běžným způsobem. Z tohoto důvodu údaje, týkající se vnitřního obsahu nebo kvality obsahu zásilky, o kterém se systém a dopravce nemají možnost přesvědčit nezavazují systém a dopravce z hlediska jejich odpovědnosti.
Zasílatel má právo upravit údaj příkazce o hmotnosti a objemu zásilky včetně jednotlivých kusů, a to v případě, kdy automatická váha nebo jiné prostředky a metody zasílatele zaznamenají rozdíl mezi údajem uvedeným na přepravním štítku/etiketě a skutečnou hmotností nebo objemem zásilky. V těchto případech je pro výpočet úplaty za zasílatelské služby rozhodující údaj uvedený zasílatelem

V případě, že pro vykládku/nakládku je potřeba vůz o celkové hmotnosti vyšší než 3,5t a na vykládku/nakládku je potřeba povolení vjezdu, je na příkazci, aby toto povolení opatřil a uhradil s ním spojené veškeré vícenáklady.

Výše přepravného se určí dohodou podle ceníků PVK Logistics s.r.o. a to dle zařazení do příslušné hmotnostní (objemové) skupiny. Zákazník se může s firmou PVK Logistics domluvit na individuálních cenových nabídkách-např.fixní cena za balik/paletu. Je-li plátcem přepravného občan - fyzická osoba, hradí přepravné v hotovosti při nakládce/vykládce. Není-li zákazník přítomen na nakládce ani vykládce, požaduje společnost PVK Logistics s.r.o. platbu předem na bankovní účet. Pokud je plátcem firma (právnická i fyzická osoba - IČO, DIČ), hradí přepravné bezhotovostně na základě vyúčtování - daňového dokladu, jehož podkladem je přepravní list či jiný POD (doklad o dodání), na němž je příjemcem potvrzeno doručení zásilky. PVK Logistics s.r.o. si dovoluje po vzájemné dohodě zasílat faktury bez přepravních listů (POD). Cyklus fakturace je 14 dní, splatnost faktury činí 14 dní. V případě, že zákazník neplní své platební závazky, vyhrazuje si PVK Logistics s.r.o. možnost výběru dopravného na nakládce/vykládce a to včetně DPH.
PVK Logistics s.r.o na základě pokynů zákazníka vybírá dobírky. Zákazník nahlásí společnosti PVK Logistics s.r.o. číslo bankovního účtu, kam chce nechat dobírky zasílat. Lhůta pro zaslání dobírky je obvykle 7 pracovních dnů a běží dnem vybrání dobírky.
Společnost PVK Logistics s.r.o. je oprávněná započíst na své splatné pohledávky za příkazcem starší než 7 dní dobírkové částky vybrané při doručení dobírkových zásilek od příjemců, které by jinak byla povinna převést na účet příkazce. O provedení zápočtu je společnost povinná příkazce písemně vyrozumět. V případě písemné reklamace faktury příkazcem může být započtení na dotčenou pohledávku provedeno až po písemném vyřízení reklamace společností PVK Logistics s.r.o.


4. Specifikace balíkových a kusových zásilek
Odesílatel musí zásilku zabalit tak aby:
  - obsah zásilky byl zajištěn proti pohybu tak, aby obal zásilky zajišťoval dostatečnou ochranu zejména pro křehké části obsahu zásilky
  - obal poskytoval přirozenou ochranu přepravovanému obsahu při běžné nebo příkazcem vymíněné manipulaci, včetně manipulace po válečkové dráze
  - zásilka neohrožovala další společně přepravované zásilky, použitý dopravní prostředek, skladové prostory zasílatele nebo prostředky mechanizující ložné manipulace,
  - zásilka neohrožovala život, zdraví a bezpečnost osob, které přijdou se zásilkou do styku, umožňovala - při dodržení elementární opatrnosti a odborné péče -přepravu zásilek ve vrstvách na ložné ploše dopravního prostředku

Příkazce je povinen:
- odstranit ze zásilky všechna zavádějící sdělení, označení, adresy, případně použité etikety, které nemají souvislost s právě zahájenou přepravou, a zajistit, aby každá zásilka byla opatřena pouze jednou platnou etiketou, a to i pro případ, že obal zásilky bude použit vícekrát; společnost PVK Logistics s.r.o. je oprávněná požadovat po příkazci smluvní pokutu do výše plných vícenákladů souvisejících s přepravou takto zabalené zásilky
- pokud to povaha a charakter zásilky vyžaduje, označit zásilku příslušnou výstražnou nálepkou, která vymezuje způsob zacházení se zásilkou. Pokud označení zásilky není jednoznačné (např. na zásilce je více výstražných nálepek, jejichž význam není vzájemně slučitelný), má se za to, že zásilka nevyžaduje zvláštní zacházení. Jiná upozornění než nalepené výstražné nálepky, případně výstražné značky natištěné přímo na originálním obale zásilky, nebudou brána zasílatelem v úvahu00
- písemnou formou sdělit zasílateli skutečnou hodnotu zásilky, pokud tato převyšuje Kč 50.000,- bez DPH u balíkových přeprava nebo Kč 150.000,- bez DPH u kusové dopravy, a vyžádat si její připojištění podle skutečné hodnoty zásilky. Společnost PVK Logistics s.r.o. následně připojistí u své partnerské pojišťovny a toto pojištění přeúčtuje v plné výši na zákazníka. Pokud tak příkazce neučiní a dojde ke škodě, odpovídá společnost PVK Logistics s.r.o za tuto škodu jen do výše Kč 50.000,- bez DPH u balíkové dopravy nebo Kč 150.000,- u kusové dopravy.


5. Otevření zásilky
Společnost PVK Logistics s.r.o. je oprávněná otevřít zásilku v případě, že:
  - ji nelze doručit, ani ji nelze vrátit nebo nemá být podle smlouvy vrácena,
  - je důvodné podezření, že obsahuje věc považovanou podle těchto obchodních podmínek za nebezpečnou, nebo věc, která nesmí být obsahem zásilky podle kapitoly 3  těchto obchodních podmínek, nebo jejíž přeprava z jiného důvodu není dovolena,
  - zásilka má narušený obal nebo jeví známky poškození obsahu, např. obsah vytéká, při manipulaci je slyšet, že obsah je rozbitý apod.,
   - společnost PVK Logistics s..r.o. má důvodné podezření, že obsahem zásilky jsou předměty a látky poškozené ještě před okamžikem předání zásilky k přepravě
  - je důvodná obava, že došlo nebo že by do doručení mohlo dojít ke vzniku škody, nebo
  - je to nezbytné k dodržení povinností uložených zasílateli právním předpisem nebo zasílatelskou smlouvou.
Obsah zásilky smí být při jejím otevření prohlížen jen v rozsahu nezbytném pro zajištění účelu prohlídky. Při otevírání musí být zajištěna ochrana skutečností, jež jsou chráněny podle platných právních předpisů.
Po zjištění stavu zásilky musí být tato zabezpečena přelepem originální páskou.


6. Odpovědnost PVK Logistics s.r.o. za škodu
PVK Logistics s.r.o. odpovídá příkazci pouze za skutečnou škodu vzniklou na přepravované zásilce při obstarání přepravy. Skutečnou škodou se rozumí to, oč se hodnota zásilky v důsledku škodní události sníží. V žádném případě však zasílatel neodpovídá příkazci za ušlý zisk ani jiné následné škody, které mohou v souvislosti s obstaráním přepravy vzniknout, ani za škody vzniklé příkazci nebo třetím osobám v souvislosti s přepravou zásilky.
PVK Logistics s.r.o. se zprostí odpovědnosti za škodu na převzaté zásilce, pokud prokáže, že škoda byla způsobena:
- příkazcem, odesílatelem, příjemcem nebo vlastníkem zásilky,
- vadou nebo přirozenou povahou zásilky, včetně obvyklého úbytku,
- vadným obalem, na který řidič PVK Logistics s.r.o. upozornil příkazce (odesílatele) při převzetí zásilky k přepravě. Pokud společnost PVK Logistics s.r.o. neupozornila na vadnost obalu, neodpovídá za škodu způsobenou na zásilce vadným obalem jen tehdy, jestliže nebyla vadnost či nevhodnost obalu zřejmá,
Společnost PVK Logistics s.r.o. se zprostí odpovědnosti za škodu na převzaté zásilce také v tom případě, pokud vzniku škody nemohl zabránit ani při vynaložení odborné péče obvyklé v odvětví zasílatelských služeb.
7 . Odpovědnost příkazce za škodu
Příkazce odpovídá za škodu, která společnosti PVK Logistics s.r.o. nebo třetím osobám vznikne v důsledku porušení povinností příkazce dle zasílatelské smlouvy, včetně těchto obchodních podmínek, zejména (nikoliv však výlučně) povinnosti poskytnout zasílateli správné a úplné údaje o obsahu zásilky a jeho povaze, jakož i o jiných skutečnostech, potřebných k uzavření smlouvy o přepravě nebo obstarání a/nebo provedení přepravy zásilky.


8. Reklamace a uplatnění nároku na náhradu škody vzniklé na přepravované zásilce
- Příkazce je oprávněn reklamovat škodu vzniklou poškozením, zničením, částečnou nebo úplnou ztrátou přepravované zásilky.
a) Poškozením se rozumí změna stavu, tj. změna jakosti, rozměrů, struktury, stálosti, složení, věcí tvořících zásilku, kterou je možno odstranit opravou, nebo taková změna stavu, kterou sice nelze odstranit opravou, ale přesto je věc použitelná k původnímu účelu.
b) Zničením se rozumí taková změna stavu věcí tvořících zásilku, kterou nelze odstranit opravou, a věc nelze dále používat k původnímu účelu.

- Škoda představuje:
a) v případě poškození zásilky přiměřené náklady na opravu, které jsou nutné pro uvedení zásilky do původního stavu, včetně nákladů na rozebrání a sestavení věci. Od těchto nákladů se odečte cena zpeněžitelných a využitelných zbytků nahrazovaných částí. Pokud se poškozená zásilka neopraví a je použitelná k původnímu účelu i s poškozením, potom má příkazce nárok na náhradu škody ve výši rozdílu cen zásilky před poškozením a po vzniku škody. Cena poškozené zásilky je částka stanovená odborným posudkem, případně čistý výtěžek z prodeje poškozené zásilky, pokud společnost PVK Logistics s.r.o. s prodejem souhlasí,
b) v případě zničení nebo ztráty zásilky skutečnou hodnotu zásilky v době převzetí zásilky k přepravě, případně její části, pokud se ztratí nebo zničí jen její část.

- Reklamaci je nutno uplatnit písemně a to u příslušného dispečera, u kterého příkazce přepravu zásilky objednal

- Příkazce je povinen zajistit při převzetí zásilky příjemcem provedení kontroly, zda je obal neporušený a zda zásilka nevykazuje zjevné znaky poškození. Tato kontrola se netýká obsahu zásilky. Pokud jsou při přejímce zjištěny zjevné vady, odpovídá příkazce za to, aby tato skutečnost byla oznámena písemně v okamžiku doručení. Pozdější reklamace zjevných vad nejsou možné. Razítko přijato bez kontroly s výhradou v tomto případě není závazné a pokud nebude zapsáno zjevné poškozeni do dokumentu, nebude pozdější reklamace uznaná.
- Příkazce je povinen zajistit oznámení skrytého poškození zásilky společnosti PVK Logistics s.r.o. bez odkladu, nejpozději však do 3 pracovních dnů ode dne, kdy byla zásilka doručena, a vyžádat si sepsání zápisu o škodě.

- PVK Logistics s.r.o. má právo přesvědčit se o skutečném stavu poškození či částečné ztrátě zásilky. Z těchto důvodů je příkazce povinen zajistit, aby se zásilkou nebylo jakkoliv manipulováno a aby byl zachován obal zásilky, ve kterém mu byla zásilka doručena. Ze stejného důvodu nesmí být zásilka bez souhlasu PVK Logistics s.r.o. likvidována nebo přepravována na jiné místo.

- Pokud příkazce nesplní včas své povinnosti dle výše uvedeného výše, má společnost PVK Logistics s..ro. právo reklamaci zamítnout z důvodu nedostatku důkazů o vzniku škody.

- U poškozených zásilek je příkazce, příjemce i odesílatel povinen umožnit ohledání zásilky také zástupci pojišťovny společnosti PVK Logistics.

- Příkazce je povinen zajistit vydání poškozené zásilky společnosti PVK Logistics s.r.o. v okamžiku, kdy společnost příkazci sdělila, že odpovědnost za škodu uznává a že škodu v plném rozsahu uhradí; tato povinnost se uplatní pouze v případě, že náhrada škody odpovídá hodnotě zásilky.

- Reklamace škody vzniklé na zásilce musí být, uplatněna bez zbytečného odkladu poté, kdy byla zjištěna, nejpozději však do 30 dnů od převzetí zásilky k přepravě. Reklamaci je oprávněn u společnosti PVK Logistics uplatnit pouze příkazce.

- K reklamaci musí být přiloženy doklady o vzniku škody během přepravy, její povaze a rozsahu a o výši skutečné škody ve lhůtě stanovené v odstavci výše. Vznik škody na přepravované zásilce se prokazuje zápisem o škodě. Vyčíslení skutečné škody musí být doloženo věrohodným daňovým dokladem či fakturou, za které byly předměty a/nebo látky tvořící obsah zásilky pořízeny. Škodní nárok se vůči společnosti PVK Logistics s.r.o. uplatňuje zásadně bez DPH, a to ve všech případech s výjimkou škod řešených (v ekonomicky zdůvodněných případech) opravou poškozeného výrobku, která bude fakturována jako samostatný úkon, nebo v případech, kdy příkazce není plátcem DPH.

- V případě, že podkladem pro stanovení hodnoty poškozeného či pohřešovaného obsahu zásilky je faktura v zahraniční měně, přepočítá se částka na této faktuře uvedená dle směnného kurzu vyhlášeného Českou národní bankou platného ke dni převzetí zásilky k přepravě.

- V případě poškození starší věci (např. elektronika, výpočetní technika apod.) nebo použité či opotřebené věci, která je obsahem poškozené zásilky, se skutečná hodnota věci v době přepravy odvíjí od stáří poškozené věci a jejího opotřebení. Výše náhrady škody bude vypočítána z hodnoty věci v okamžiku těsně předcházejícímu vzniku škody s přihlédnutím ke stáří, opotřebovanosti a amortizaci věci podle příslušných koeficientů pojišťovny zasílatele; PVK Logistics s.r.o. neodpovídá za škodu přesahující takto zjištěnou částku.

- Společnost PVK Logistics s.r.o. je oprávněna vyzvat příkazce k doplnění reklamace. V době od odeslání výzvy k doplnění reklamace do doručení doplnění reklamace neběží lhůta pro vyřízení reklamace. PVK Logistics s.r.o. je povinná "úplnou" reklamaci (obsahující zápis o škodě, vyčíslení skutečné škody, případně znalecký posudek a doklad o eventuálním prodeji reklamovaného zboží) vyřídit nejpozději do 30 dnů poté, kdy jí byla reklamace doručena a sdělit příkazci své stanovisko.

- Jsou-li k vyřízení reklamace nezbytné podklady od orgánů činných v trestním řízení, od institucí působících v pojišťovnictví nebo od jiného orgánu či instituce, neběží lhůta pro vyřízení reklamace do té doby, než PVK Logistics s.r.o. takové podklady získá.
- Vlastní úhrada řádně uplatněné a společností PVK Logistics s.r.o. uznané reklamace se uskuteční nejpozději do 20 pracovních dnů ode dne uznání reklamace zasílatelem. Nárok na náhradu škody není příkazce oprávněn započítat proti nároku společnosti PVK Logistics s.r.o. na zaplacení ceny zasílatelských služeb před uplynutím lhůty dle předchozí věty nebo pravomocným přiznáním nároku na náhradu škody soudem.

- V případě, že pohřešovaná zásilka, případně její část, je nalezena kdykoliv během reklamačního řízení, považuje se nárok příkazce na náhradu škody na zásilce za uhrazený okamžikem, kdy příkazce získá možnost se zásilkou nakládat; byla-li zásilka nalezena příkazcem nebo příjemcem, je o této skutečnosti příkazce povinen společnost PVK Logistics s.r.o.  písemně informovat. Pokud byla před nalezením zásilky příkazci škoda, nebo její část, společností PVK Logistics s.r.o. uhrazena v penězích, je příkazce povinen tuto částku  vrátit, případně po dohodě obsah zásilky vydat.

- V případě, že existuje podezření na spáchání trestného činu, jsou příkazce i společnost PVK Logistics s.r.o. povinni spolupracovat a bez prodlení předávat všechny potřebné informace sloužící k rychlému dopadení pachatele. Tato povinnost se týká jak vzájemné spolupráce mezi příkazcem a PVK Logistics s.r.o., tak i spolupráce s orgány činnými v trestním řízení. Příkazce bere na vědomí, že v případech stanovených právními předpisy je společnost PVK Logistics s.r.o. povinna na výzvu orgánu činného v trestním řízení, správního orgánu či soudu sdělit tomuto orgánu informace týkající se příkazce, příjemce nebo zásilky.

Tyto všeobecné podmínky jsou platné od 1.5.2013 a mohou být kdykoliv nahrazeny novými. O změně všeobecných podmínek musí společnost PVK Logistics s.r.o. příkazce vždy písemně informovat.

V případě dotazu kontaktujte pobočku v Rakovníku: tel. 313514646 nebo nás kontakujte na info@pvk-logistics.eu
Copyright © 2013 PVK Logistics s.r.o. , Přeprava po Praze, Stěhování Praha, Nákladní doprava Praha, Sklad Praha